Четвер, 18.04.2024, 02:57
Вітаю Вас Гість | RSS

     Звиняченський ліцей Горохівської МР



                  


                                 
                             Луцького району Волинської області

Меню сайту
Наше опитування
Чи подобається Вам сайт нашої школи?
Всього відповідей: 251
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Файли

Головна » Файли » Учитель

Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 н.р.
13.08.2020, 09:46

MIHICTEPCTBO ОСВІТИ I НАУКИ УКРАЇНИ

 

пр. Перемоги, 10, м.Київ, 01135, тел. (044) 481-32-21, факс (044) 481-47-96 Е - mail: mon@mon.gov.ua, код СДРПОУ 38621185

 

Департаменти (управління) освіти i науки обласних,

Київської міської державних адміністрацій

 

Заклади післядипломної

педагогічної освіти

 

 

Щодо методичних рекомендацій

про викладання навчальних предметів

у закладах загальної середньої освіти

у 2020/2021 навчальному році

 

Міністерство освіти i науки надсилае для практичного використання методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році, підготовлені спільно з ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

 

Просимо довести ïx до відома керівників закладів загальної середньої освіти та впителів.

 


Додаток: 170 арк.

 

 

 

 

Заступник Міністра

 

Світлана ДАНИЛЕНКО

 

 

 

 

Додаток

до   листа       Міністерства       освіти i науки України

від 11.08.2020 № 1/9-430

 

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році

 

Організація освітньої діяльності у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році здійснюватиметься відповідно до законів України

«Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-p - https://cutt.ly/OyA9z5p), Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.2019 №688) (у 1-3 класах), Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 № 462 (у 4-х класах); Державного стандарту базової i повної загальної середньої освіти затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392.

Виконання вимог зазначених державних стандартів е обов’язковим для всіх закладів загалъної середньої освіти незалежно від підпорядкування, типів i форми власності.

Основним документом, що забезпечуе досягнення учнями визначених відповідним Державними стандартами результатів навчання е освітня програма закладу загальної середньої освіти. Освітня програма закладу освіти, який здійснюе свою діяльність на різних рівнях освіти, може бути наскрізною (з 1 по 11/12 класи), або для певного рівня освіти. Документ схвалюеться педагогічною радою закладу освіти та затверджуеться його керівником. Основою для розроблення освітньої програми е стандарт освіти відповідного рівня.

3 урахуванням поетапного переходу закладів освіти на здійснення діяльності за новим Державним стандартом у 2020/2021 навчальному році освітня програма закладу освіти може розроблятися на основі:

для 1-2 класів — Державного стандарту початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 № 1272);

для 3 класів — Державного стандарту початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 № 1273);

для 4 класів — Державного стандарту початкової загальної освіти (2011), типових освітніх програм (наказ МОН від 20.04.2018 №407).

У  5-11  класах  закладів загальної середньої  освіти освітній процес здійснюватиметься відповідно до таких типових освітніх програм:

«Типова  освітня  програма  закладів  загальної                           середньої                 освіти      II ступеня», затверджена наказом МОН від 20.04.2018 №405;

 

 

«Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти III ступеня», затверджена наказом МОН від 20.04.2018 № 408 (у редакції наказу МОН від 28.11.2019 №1493 зі змінами, внесеними наказом МОН від 31.03.2020

№464).

У навчальному плані освітньої програми закладу освіти конкретизуеться розподіл годин інваріантного та варіативного складників.

Звертаемо увагу, що під час складання освітніх програм закладів освіти та відповідних навчальних планів заклад освіти мае повноваження здійснювати перерозподіл навчальних годин навчального плану в межах 15% від загального обсягу навчального навантаження. При цьому можливою е зміна моделей інтеграції освітніх галузей.

Використання годин варіативного складника навчальних планів може йти на збільшення годин на вивчення окремих предметів інваріантного складника, упровадження курсів за вибором, проведенням індивідуальних консультацій та групових занять. Вибір між упровадженням курсів за вибором i проведенням індивідуальних консультацій та групових занять заклад освіти здійснюе     з              урахуванням                   індивідуальних    навчальних         можливостей                   та пізнавальних інтересів здобувачів освіти i спрямовуе на забезпечення умов диференціації           та                   індивідуалізації   освітнього           процесу.                   Умовою                для        ïx упровадження                     мае  бути  запит батьків,  наявність  груп дітей з певними пізнавальними інтересами, готовність педагогів до проведения курсів за вибором. Найбільш раціональним вважаемо використання годин варіативної складової у старшій школі на посилення вивчення предметів, які винесено для складання 3HO, оскільки, як i в минулі роки, 3HO засвідчило, що значна частина випускників не мае певних базових знань i вмінь з багатьох предметів.

У разі використання варіативної складової на вивчення курсу за вибором до переліку навчальних програм, який е складником освітньої програми, додаеться програма цього курсу. Звертаемо увагу, що програма курсу за вибором повинна мати відповідний гриф i входити до переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН для використання у закладах загальної середньої освіти (https://cutt.ly/oyP5J3V). При розподілі варіативного складника навчального плану слід враховувати гранично допустиме навантаження.

Акцентуемо увагу на тому, що відповідно до Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у закладах загальної середньої освіти (додаток 2 до наказу Міністерства освіти i науки України від 20.02.2002 № 128, зареестрованого в Міністерстві юстиції України 06.03.2002 р. за 229/6517, із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти N 572 від 09.10.2002 наказом Міністерства освіти i науки, молоді та спорту N 921 від 17.08.2012 наказом Міністерства освіти i науки N 401 від 08.04.2016) клас може ділитися на групи під час вивчення української та іноземної мов за умови більше 27 учнів у класі, під час проведения практичних занять з інформатики з використанням комп’ютерів за умови не менше 8 учнів у групі. Можливість поділу класів на групи при вивченні окремих предметів мае бути зафіксована в освітній програмі закладу освіти.

 

 

В освітніх програмах загальний обсяг навчального навантаження визначаеться у навчальному плані, очікувані результати навчання здобувачів освіти окреслюються у навчальних програмах предметів/інтегрованих курсів (що е складниками освітньої програми). В освітній програмі закладу освіти, що складена на основі типової освітньої програм чи іншої освітньої програми та може бути впроваджена відповідно до чинних нормативних документів, навчальні програми предметів/інтегрованих курсів подаються переліком.

На основі навчальної програми предмета/інтегрованого курсу вчитель складае календарно-тематичне планування з урахуванням навчальних можливостей учнів класу.

Календарно-тематичне та поурочне планування здійснюеться вчителем у довільній формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг, структура, зміст та оформлення календарно-тематичних планів та поурочних планів-конспектів е індивідуальною справою вчителя. Встановлення універсальних стандартів таких документів у межах закладу загальної середньої освіти міста, району чи області е неприпустимим.

Автономія  вчителя  мае   бути   забезпечена               академічною свободою, включаючи  свободу               викладання,   свободу   від      втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільним вибором форм, методів i засобів   навчання,               що  відповідають  освітній програмі,               розробленням  та впровадженням авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик i технологій, методів i засобів, насамперед методик компетентнісного навчання. Вчитель мае право на вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ i організацій, інших суб’ектів освітньої діяльності, що здійснюють   підвищення   кваліфікації   та                 перепідготовку        педагогічних

працівників.

Під час розроблення календарно-тематичного та системи поурочного планування вчитель мае самостійно вибудовувати послідовність формування очікуваних результатів навчання, враховуючи при цьому послідовність розгортання змісту в підручнику. Учитель може переносити теми уроків, відповідно до того, як учні засвоїли навчальний матеріалю визначати кількість годин на вивчення окремих тем. Адміністрація закладу загальної середньої освіти або працівники методичних служб можуть лише надавати методичну допомогу вчителю, з метою покращення освітнього процесу, а не контролювати його.

Оцінювання результатів навчання учнів у закладах загальної середньої освіти урегульовано такими документами:

  • Закон України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 17);

Порядок переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу, затверджений наказом Міністерства освіти i науки України 14.07.2015 № 762 (у редакції наказу Міністерства освіти i науки України від 08.05.2019 №621), зареестрований в Міністерстві юстиції України 30.07.2015 за №924/27369

Категорія: Учитель | Додав: Roman
Переглядів: 274 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Нові публікації


Освітні сайти


Copyright MyCorp © 2024
Сайт створено у системі uCoz