Неділя, 05.05.2024, 00:59
Вітаю Вас Гість | RSS

     Звиняченський ліцей Горохівської МР



                  


                                 
                             Луцького району Волинської області

Меню сайту
Наше опитування
Чи подобається Вам сайт нашої школи?
Всього відповідей: 251
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Файли

Головна » Файли » річний звіт про діяльність закладу освіти

Звіт директора Звиняченського ліцею Горохівської МР Луцького району Волинської області Біланчук Л.В. за 2022 – 2023 н.р.
[ Викачати з сервера (32.9 Kb) ] 03.08.2022, 12:08

Звіт директора Звиняченського ліцею Горохівської МР

Луцького району Волинської області

Біланчук Л.В.

перед батьками,  педагогічним колективом та громадськістю

за 2022 – 2023 навчальний рік 

 

У відповідності до функціональних обов’язків та на виконання п. 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», керуючись Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178, з метою подальшого утвердження відкритої, демократичної, державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у ліцеї, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, сьогодні 6 червня 2023року у Звиняченському ліцеї Горохівської МР проходить звіт директора про діяльність у 2022-2023 навчальному році. На який запрошено педагогічний колектив, працівники закладу, батьки, громадськість.

У своїй діяльності протягом звітного періоду я як директор керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.

Роботу закладу представляю за результатами комплексного самооцінювання відповідно до чотирьох напрямків внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності, , а саме:

1. Освітнє середовище закладу освіти;

2. Система оцінювання здобувачів освіти;

3. Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

4. Управлінські процеси закладу освіти.

 

Самооцінювання освітнього середовища, освітніх та управлінських процесів

           

              На підставі Закону України "Про повну загальну середню освіту", Держстандарту для 5-11 класів, наказу МОН "Про затвердження типових освітніх програм", наказу МОН від 30.11.2020 №1480 "Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти", Абетки для директора, наказу МОН "Про затвердження порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти" в закладі проведено комплексне самооцінювання. Під час самоаналізу були використані такі методи збору інформації як опитування учасників освітнього процесу (анкетування, спостереження за освітнім середовищем та проведенням навчальних занять, вивчення документації закладу освіти; моніторинг і аналіз даних і показників).

Освітнє середовище

Під час спостереження за освітнім середовищем з'ясовано, що у цілому у закладі створено безпечні умови навчання та праці, переважна більшість учнів задоволені освітнім середовищем, більше половини учнів стверджують, що вони у школі почувають себе здебільшого у безпеці.

В закладі в основному створено безпечні умови навчання та праці. Приміщення та територія закладу недоступні для сторонніх осіб (допускаються лише учасники освітнього процесу), несанкціонованого заїзду автотранспорту.. Приміщення чисті, охайні та недоступні для сторонніх осіб, більшість батьків здобувачів освіти задоволені облаштуванням території, чистотою навчальних кабінетів, туалетних кімнат; у приміщені закладу дотримуються температурного режиму.

У закладі організований індивідуальний питний режим.

Наявні необхідні для реалізації освітньої програм навчальні приміщення; в приміщеннях підвищеного ризику оприлюднено правила поведінки під час навчальних занять.

Для реалізації освітнього процесу наявне достатнє навчально- методичне та технічне забезпечення.

У класах кількість учнів не перевищує гранично допустиму наповнюваність. З учнями та працівниками закладу відповідальні особи проводять інструктажі щодо алгоритму дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, реалізуються заходи із запобігання проявам дискримінації.
Педагоги ознайомлені з нормативно-правовими документами щодо виявлення ознак булінгу, насильства та запобігання йому; педагогічні працівники, адміністрація школи здійснюють заходи щодо запобігання порушення правил поведінки. Наявна інформація про правила поведінки здобувачів освіти: для 1-4 класів правила поведінки розміщені на рівні зорового доступу дітей у класних приміщеннях. У закладі проводиться систематична робота щодо адаптації учнів до освітнього процесу, питання адаптації розглядалися на засіданнях педагогічної ради (переважна більшість батьків вважають, що у дітей ніколи не виникали проблеми з адаптацією).

Аналіз відповідей батьків здобувачів освіти дає підстави стверджувати, що діти охоче йдуть до закладу. У переважній більшості школярі засвідчують, що вчителі, класні керівники регулярно інформують про правила охорони праці, техніки безпеки під час занять, пожежної безпеки, правил поведінки під час надзвичайних ситуацій.

Достатній рівень має показник відчуття безпеки у навчальному закладі. Так близько 90% учнів зазначили, що в достатній кількості отримують інформацію від класних керівників, про булінг, кібербулінг. Учні також зазначають, що в їхньому шкільному житті були випадки конфліктних ситуацій, але їх було усунено з допомогою вчителів . Більшість випадків мали характер непорозумінь та прагнення до лідерства. В переважній більшості учні прагнуть самі вирішити непорозуміння, але перевагу надають зверненням до класного керівника. Учні ознайомлені з правилами поведінки, які діють у школі, та в переважній більшості, їх дотримуються. В свою чергу права школярів у закладі дотримуються на достатньому рівні. Аналіз анкет показав, що учні в більшій мірі відчувають підтримку, повагу, отримують допомогу від вчителів.

Водночас є потреба в удосконаленні освітнього середовища школи:

постійному забезпеченні санітарних кімнат засобами гігієни (туалетного паперу, паперових рушників, мила);

обладнанні санітарних кімнат кабінками, дверима;

проведенні ремонтних робіт у спортивній кімнаті та актовій залах, евакуаційних виходах, коридорах, навчальних кабінетах;

переобладнання та модернізація харчоблоку та їдальні згідно з вимогами НАССР, урізноманітнення асортименту страв примірного двотижневого меню та покращення якості готової продукції;

оновлення мережі Інтернет у закладі;

поповнення матеріально-технічної та дидактичної бази тощо.

створення та облаштування ігрового майданчика для учнів початкових класів.

Рівні оцінювання за вимогами:

1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці - вимагає покращення;

1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації - достатній;

1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору

Система оцінювання здобувачів освіти

Як демонструють результати анкетування, більшість педагогічних працівників діють на засадах педагогіки партнерства, співпрацюють з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв'язок. Одне з головних завдань закладу - забезпечення обов'язковості загальної середньої освіти, охоплення навчанням дітей шкільного віку, працевлаштування та навчання випускників 9-х класів. В минулому навчальному році 3 вип.9 класу продовжили навчання  у коледжах ВНЗ І-ІІ рівня акредитації, 7 продовжують здобувати повну загальну середню освіту в закладі.

На 01.06.2023 н.р. у закладі навчається 169 учнів. В перший клас 2022/23 н.р. зараховано 10 учнів. Вся основна діяльність педколективу закладу в 2022-2023 н.р. була спрямована на отримання учнями якісної базової та повної середньої освіти в умовах дистанційного навчання та очного навчання.

У зв'язку з епідемією коронавірусу, в школі впроваджувалось дистанційне навчання, яке регламентувалося наказом МОН України від 25 квітня 2013 року № 466 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання». Відповідно до Листа МОН від 16 березня 2020 року №1/9-160 «Щодо організації дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти під час карантину» освітній процес організовувався з використанням технологій дистанційного навчання. Активізувалося впровадження в роботу інформаційних технологій для забезпечення всіх учнів доступом до навчальних матеріалів та завдань, що використовувалися для обміну інформацією в умовах дистанційного навчання, а саме через Інтернет - на платформі Classroom, відео конференції на платформі Zoom; Viber, Messenger, YouTube, електронну пошту, телефонний режим. На жаль, не всі учні школи мають доступ до Інтернету та не всі забезпечені сучасними гаджетами. Тому, учителі організували спеціальні скриньки із завданнями для таких учнів та здійснювали індивідуальні бесіди з учнями та їх батьками.

Заклад забезпечує потреби дітей у різних формах навчання.

За індивідуальною  формою у школі навчається 1 учень у 6 класі.. Він повністю забезпечений психолого-педагогічним супроводом, корекційними годинами відповідно до потреб, вказаних у висновках ІРЦ, наочністю та навчальними матеріалами згідно нозологій. У закладі послідовно реалізуються принципи доступноі освіти, учні, що навчаються за цією формою, демонструють впевнений поступ у своєму розвитку.

. Учень повністю виконав програми навчання.

Показником якості навчання у випускних класах є державна підсумкова атестація. Але, враховуючи особливі умови навчання, учні 4,9,11 класів звільнені від ДПА у 2022-2023н.р.

Відповідно до звітів класних керівників «Про підсумки навчальних досягнень учнів у 2022-2023н.р.» бально оцінено 109 учнів  5-11 класів. 28 учнів навчаються на високому рівні.

Підсумовуючи показники навчальної діяльності закладу, слід звернути увагу на те, що якість навчальних досягнень учнів порівняно з попереднім навчальним роком погіршилася. У школі навчаються на середньому рівні - 44 учні (73 %), на достатньому рівні - 14 учнів (22 %), на високому рівні - 3 учні (5 %). Якість знань погіршилася через впровадження дистанційного навчання, під час якого не всі учні мали доступ до Інтернет-платформ, на яких проводилось навчання.

Результати анкетування показують, що учні не в повній мірі володіють поняттям академічної доброчесності і не всі знають наслідки недотримання даних етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання. На середньому рівні учні отримують інформацію щодо важливості дотримання академічної доброчесності. Як зазначають учні, вчителі закладу постійно інформують їх про критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти, але в більшій мірі це відбувається на основі звернення до вчителя. У більшості випадків оцінювання навчальних досягнень вчителі здійснюють справедливо. На думку учнів, головною метою оцінювання є визначення рівня їх знань, умінь і навичок. Близько половини школярів зазначило, що успіх у навчанні залежить від їх особистої наполегливості та мотивації батьків, інша половина

- від рівня викладання навчального предмету. На достатньому рівні учні оцінюють доступність та відкритість керівництва закладу до спілкування, з проханнями до керівництва закладу звертаються учні часто, і обов'язково отримують відповідь на своє звернення.

Рівні оцінювання за вимогами:

2.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень

- достатній;

2.2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти - потребує покращення;

2.3. Спрямованість системи оцінювання на формування в здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання - достатній

Педагогічна діяльність педагогічних працівників

Педагогічна діяльність педагогічних працівників базується на використанні сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти. Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність. Частина педпрацівників розробляють календарно- тематичні плани самостійно, більше половини - використовують зразки, що пропонуються у фахових виданнях. При складанні планів учителі спілкуються з колегами по методичному об'єднанню, спираються на власний досвід та рекомендації Міністерства освіти і науки України. Педагоги аналізують ефективність планування в кінці навчального року, враховують результати аналізу при подальшому плануванні роботи. Частиною вчителів при внесенні коректив до планування враховуються специфіка та рівень підготовки учнів конкретного класу, особливості організації освітнього процесу. Результати спостережень за навчальними заняттями свідчать, що більшість педагогів швидко аналізують хід уроку й за потреби вносять корективи відповідно до успішності досягнення поставлених цілей. Навчальні програми з усіх предметів в 2022-23 н.р. виконані. Більша частина вчителів використовують освітні технології, спрямовані на оволодіння здобувачами освіти ключовими компетентностями та наскрізними уміннями. Значна увага приділяється формуванню в учнів таких ключових компетентностей: спілкування державною та іноземними мовами, інформаційно-комунікативна, громадянська, культурна, навчання впродовж життя. За потреби в закладі застосовується технологія дистанційного навчання. Рішенням педагогічної ради схвалено використання єдиної електронної освітньої платформи . Більшість вчителів застосовують медіа ресурси «На урок». Заняття проводяться в синхронному та асинхронному режимах. Педпрацівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій учня, що здобуває освіту за індивідуальною формою. Учителі використовують зміст предмета, інтегрованих змістових ліній для формування суспільних цінностей: виховання патріотизму, громадянської свідомості та відповідальності, толерантності, поваги до державної мови, культурних цінностей, розвивають навички співпраці та культуру командної роботи. Інформаційно-комунікаційні технології та електронні освітні ресурси використовуються вчителями на різних етапах педагогічної діяльності - при підготовці та проведенні навчального заняття, оцінюванні навчальних досягнень, для зворотного зв'язку, інформування учнів. Усі вчителі використовують технічні можливості платформи Classroom, онлайн-тести на сайтах-тренажерах.

Серед форм комунікації з батьками педагоги надають перевагу індивідуальному спілкуванню та батьківським зборам, що проводилися як очно, так і з використанням платформи Zoom. Батьки зацікавлені в інформації, розміщеній на сайті закладу та платформі СМАРТ школа, тоді як лише незначна частина педагогів використовують зазначені ресурси як засіб комунікації з батьками. Частина батьків висловила побажання долучення до єдиної платформи  для отримання повної інформації про навчання дітей під час дистанційного навчання саме з неї. Частина учнів відзначають, що перевантажені домашнім завданням. У закладі розробляється положення про академічну доброчесність. Зі змістом положення будуть ознайомлені здобувачі освіти.

Рівні оцінювання за вимогами:

3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти - достатній;

3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників -достатній;

3.3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти - достатній;

3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності - достатній.

Управлінські процеси

Аналізуючи напрям «Управлінські процеси», зазначимо, що у закладі розроблена та затверджена засновником стратегія розвитку закладу освіти. До розроблення стратегії розвитку було залучено адміністрацію, педагогічних працівників школи, представників батьківської та учнівської громад шляхом створення робочих груп для визначення пріоритетних напрямів розвитку. Стратегія розвитку враховує специфіку та умови діяльності закладу, включає завдання щодо створення рівного доступу для здобуття якісної освіти, формування ключових компетентностей; створення сучасної матеріально-технічної бази школи інклюзивного середовища та інші завдання.

На 2022-2023 н.р. річний план роботи школи створено відповідно до стратегії розвитку закладу з урахуванням освітньої програми. До розроблення річного плану залучалися педагогічні працівники закладу та батьки здобувачів освіти під час проведення анкетування. Структуру річного плану створено за розділами освітньої діяльності, які охоплюють напрями: освітнє середовище закладу освіти, система оцінювання здобувачів освіти, педагогічна діяльність педагогічних працівників та управлінські процеси закладу освіти. Додатком до річного плану є аналіз виконання річного плану минулого навчального року, у якому визначено виконані завдання та завдання, які потребують корекції.

Діяльність педагогічної ради опорного закладу відображає та спрямовується на реалізацію річного плану (тематика засідань педагогічних рад, питання до розгляду, організаційні, методичні заходи). У закладі відбувається моніторинг якості освітньої діяльності. Розроблено, затверджено та оприлюднено положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, яка містить опис стратегій і процедур забезпечення якості освіти. Було проаналізовано анкетування здобувачів освіти та їх батьків .

Керівник регулярно звертається до засновника із клопотаннями щодо поліпшення матеріально-технічної бази закладу. Наприкінці календарного року формується та надається заявка засновнику щодо здійснення капітальних та поточних ремонтних робіт. План розвитку матеріально- технічної бази школи включено до стратегії розвитку закладу.

В школі ведеться журнал звернень громадян та особистого прийому. Заклад має свій веб-сайт, який оновлюється. Зміст інформації відповідає вимогам статті 30 Закону України «Про освіту».

У 2022-2023 н.р. управлінська діяльність в умовах карантинних обмежень та воєнного стану здійснювалася з використанням дистанційних технологій. Це стало певним викликом для адміністрації школи, але і дало поштовх для пошуку та вдосконалення нових форм управлінської діяльності закладу. Педагогічні ради, наради при директорові, засідання методичної ради в опорному закладі були проведені як в офлайн, так і онлайн форматі.

Штатний розпис школи забезпечує виконання освітньої програми. Всі предмети викладаються педагогічними працівниками, які мають відповідний фах.

З метою матеріального заохочення працівників закладу готуються подання на нагородження грамотами та подяками на рівні міської ради. За погодженням з профспілковими комітетами, відповідно до укладеного колективного договору щорічно працівникам закладу надаються додаткові дні до відпустки за певні виконувані види роботи.

На початку календарного року у закладі педагогічною радою схвалюється план підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Вчителі обирають для себе різноманітні форми підвищення кваліфікації: тренінги, семінари, програми тощо. Підвищення кваліфікації здійснюється як шляхом очного так і дистанційного навчання на базі платформ EdEra, Всеосвіта, та ін. Переважна більшість педагогічних працівників вважає, що керівництво закладу сприяє їх професійному зростанню, регулярно звертаються із клопотаннями до педагогічної ради закладу про зарахування отриманих сертифікатів. Проте відсутні педагогічні працівники закладу, які пройшли сертифікацію. Права та обов'язки учасників освітнього процесу визначаються статутом закладу, правилами внутрішнього розпорядку, правилами для учнів. Більшість учасників освітнього процесу вважають, що їх права в закладі не порушуються, обізнані зі своїми правами та обов'язками. Більшість учасників освітнього процесу вважають, що їх пропозиції враховуються під час прийняття управлінських рішень.

Пропозиції щодо удосконалення освітнього процесу обговорюються та отримуються під час педагогічних рад, засідань загальношкільного батьківського комітету, у Вайбер групі вчителів, на класних годинах, засіданнях учнівського самоврядування, під час анкетування. Слід зазначити, що більшість пропозицій від здобувачів освіти та їх батьків надходять щодо покращення матеріально-технічної бази закладу.

У закладі діють загальношкільні батьківські збори, учнівське самоврядування. В кінці навчального року відбувається публічний звіт керівника закладу про свою діяльність перед батьками, педагогами та громадськістю. Відбуваються зустрічі керівництва школи із представниками учнівського самоврядування для вирішення питань щодо покращення освітнього процесу, урізноманітнення дозвілля, проведення заходів.

Режим роботи закладу враховує потреби учасників освітнього процесу. Між уроками є дві  великі перерви. Тривалість уроків визначена санітарним регламентом. Розклад навчальних занять в повній мірі забезпечує рівномірне навчальне навантаження відповідно до вікових особливостей учнів, в ньому враховано норми санітарного регламенту та постанов КМУ щодо роботи закладу в умовах пандемії та воєнного стану. У закладі функціонує спортивний зал та спортивні майданчики для 1-4 класів та 5-11 класів, тому уроки фізичної культури проводяться за сприятливих погодних умов на спортивному майданчику. Розклад навчальних занять сформований відповідно до освітньої програми. У школі нема учнів з особливими освітніми потребами інклюзивних класів. Для учня 7 класу організовано індивідуальне навчання (педагогічний патронаж), створена індивідуальна програма розвитку, до створення якої залучено педагогічних працівників, ІРЦ, маму учня; навчальний план, який враховує індивідуальні особливості дитини.

Виконання індивідуальних навчальних планів та індивідуальної програми розвитку аналізується на педагогічній раді. У закладі розроблено положення про академічну доброчесність та положення про внутрішній моніторинг якості освіти, які були обговорені та схвалені на засіданні педагогічної ради ліцею та введені в дію наказом директора ліцею. Положення оприлюднені на сайті закладу.

У закладі не зафіксовано випадків недоброчесної поведінки. В анкетах учні зазначають, що вчителі і керівництво інформують їх про негативне ставлення до корупції переважно на уроках та під час бесід.

Рівні оцінювання за вимогами:

4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань - потребує покращення;

4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм - достатній;

4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників - достатній;

4.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою - достатній;

4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності -потребує вдосконалення.

НАПРЯМКИ УДОСКОНАЛЕННЯ ОСВІТНІХ І УПРАВЛІНСЬКИХ ПРОЦЕСІВ Звиняченському ліцеї Горохівської МР

На підставі комплексного самооцінювання навчального закладу на 2022-2023 н.р. визначені наступні шляхи удосконалення освітніх і управлінських процесів закладу освіти:

Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти:

Необхідно долучити всіх батьків до платформи Classroom .

Дотримуватися вимог, встановлених Санітарним регламентом для

закладів загальної середньої освіти, при визначенні об'єму домашніх завдань з метою запобігання перевантаженню здобувачів освіти;

Для вдосконалення системи оцінювання здобувачів освіти:

Провести засідання методичних об'єднань, тренінги щодо впровадження формувального оцінювання, використання різних прийомів, надання зворотного зв'язку від учителя до учня у різних формах щодо сприйняття, розуміння та засвоєння ними навчального матеріалу, що дозволять учням побачити власний індивідуальний поступ;

Долучати учнів до розроблення критеріїв оцінювання різних видів навчальної діяльності;

Розвивати в учнів здатність до самооцінювання їхнього прогресу та навчальних досягнень;

Здійснити моніторинги за допомогою спостереження за проведенням навчальних занять і анкетування здобувачів освіти.

З метою поліпшення освітнього середовища закладу освіти:

Урізноманітнити асортимент страв примірного двотижневого меню та покращити якість готової продукції;

Оновити мережу Інтернет у закладі;

 Поповнювати матеріально-технічну та дидактичну бази тощо.

З метою удосконалення управлінських процесів закладу освіти:

Розробити систему заходів щодо навчання учнів безпечному користування Інтернетом, стратегіям ненасильницької та безконфліктної комунікації;

Посилити контроль системи документообігу, шкільної документації в усіх ланках, приведення її у відповідність до номенклатури справ та вимог Інструкції з діловодства.

Категорія: річний звіт про діяльність закладу освіти | Додав: Roman
Переглядів: 118 | Завантажень: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Нові публікації


Освітні сайти


Copyright MyCorp © 2024
Сайт створено у системі uCoz